Tanulmányok az egyesületi tagok tollából
- Baloghné Fitos Anikó: Szokástanulás új módszerekkel - A vizuális kommunikáció csatornái a paksi Kishegyi úti tagóvodában = Bp. Óvónők Kincsestára, 2008. szep-tember
- Czenéné Nagy Katalin: Csak tiszta forrásból a Palócföldön = Bp. Óvónők Kincsestára, D. 3.3.2. 2003. október
- Csányi Istvánné: Díj a közoktatás minőségéért - Hazánkban először kaptak óvodai intézmények díjat Kiválóság és Partnerműködés kategóriában. = Bp. Óvodavezetési Ismeretek, B. 1.9. 2002. szeptember
- Fülöp Sándorné - Nagy Jenőné - Papp Lászlóné: Neveljünk a művészetek eszközeivel! Bp. Óvónők Kincsestára, = B.1.8. 2005. szeptember
- Fülöp Sándorné: „Élménypedagógia”: = Bp. Óvónők Kincsestára, C. 2.2. 2000. december
- Gyekiczki Istvánné: Fakanálbábok = Bp. Óvónők Kincsestára, C.1.8. 2003. február
- Gyekiczki Istvánné: A kesztyűsbábok = Bp. Óvónők Kincsestára, C.1.9. 2003. február
- Gyekiczki Istvánné: Bábok természetes anyagból = Bp. Óvónők Kincsestára, C.1.12. 2003. november
- Kicsi Csilla. Magánóvodák helye a közoktatásban-Szakmai barangolás a budapesti Kerekerdő Magánóvodában = Bp. Óvodavezetési Ismeretek, H. 6.2. 2001.február
- Martonné Májer Mária: Tágasságot nekünk is, ha kicsikék vagyunk is! A humor szerepe a gyermek életében = Bp. Óvónők Kincsestára, B.3.1. 2003. november
- Mihály Zoltánné: Vesszőfonás = Bp. Óvónők Kincsestára, C. 4.8 2003. február
- Mihály Zoltánné: Gyapjútárgyak = Bp. Óvónők Kincsestára, C. 4.10. 2003. november
- Mihály Zoltánné: Fényvarázs = Bp. Óvónők Kincsestára, C. 4.11. 2003. november
- Molnár Erzsébet - Madarászné Encz Éva - Kovácsné Uszkai Margit: Lassú víz partot mos, közmondások szerepe a nevelésben = Bp. Óvónők Kincsestára, B.4.3. 2001. május
- Molnár Erzsébet: Március idusán = Bp. Óvónők Kincsestára, C.6.26. 2007. március
- Szabóné Oláh Márta: Zenei ötletzsák Mikrocsoportos zenei nevelés módszerei= Óvónők Kincsestára, Bp. C. 3.10. 2005. november
- Nagy Jenőné: Hogyan írjunk minőségirányítási programot? – Útmutató a dokumentum elkészítéséhez. Bp. Óvodavezetési Ismeretek, C 2.3. 2004. március
- Nagy Jenőné: A projektpedagógia = Bp. Óvónők Kincsestára, B.1.10. 2006. december
- Nagy Jenőné: A vezető szerepe az intézmény felnőtt-felnőtt, gyermek-gyermek és gyermek-felnőtt kapcsolatában= Bp. Óvodavezetési Ismeretek, K. 4.5. 2008.június
- Nagy Jenőné: Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel - Óvodapedagógusok országos egyesülete.= Bp. Óvodavezetési Ismeretek, 2003. december
- Papp Lászlóné: A mese az maga a valóság, álruhában = Bp. Óvónők Kincsestára, C.2.13. 2005. november
- Papp Lászlóné: Osztozkodik a róka -A hónapok = Bp. Óvónők Kincsestára, C. 2.18. 2007. november
- Papp Lászlóné: A közoktatási intézmények minőségfejlesztéséhez kapcsolódó új pályázati lehetőségek – Egy nyertes óvodai pályázat = Bp.Óvodavezetési Ismeretek, L. 4.5. 2008. április
- Szabó Lászlóné: Szeretet és biztonság = Bp. Óvónők Kincsestára, B.3.1. 2000. december
- Tóth Ágnes: Vers az óvodában Egyéni versismétlés, verstanulás módszerei = Bp. Óvónők Kincsestára, C.2.15. 2007.
- Tótszöllősy Tünde: Az idegrendszer érését, a mozgásfejlődését mérő mozgásteszt leírása = Bp. Óvónők Kincsestára, E.3.1.2004. december
A programhoz kapcsolódó könyveink
- Nagy Jenőné (1994): Zenei nevelés az óvodában. Az óvónők zenei képzettsége és az 5-6-7 éves korú gyerekek zenei fejlettsége közötti összefüggések a Jász-Nagykun- Szolnok megyei tapasztalatok tükrében. Szolnok. Jász-Szolnok Megyei Pedagógiai Intézet, 1-132.old.
- Nagy Jenőné (1996): Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel. Választható program. Szolnok. Jász- Nagykun-Szolnok MPI, 1-104 p.
- Deli Andrásné - Nagy Jenőné (1998): Útmutató a nemzeti, etnikai kisebbségi óvodák programírásához. Bp. Nemzetiségi Tankönyvkiadó, 3-145-p.
- Nagy Jenőné (1998): Csak tiszta forrásból. Szolnok. Szerzői kiadás, 1-237p.
- Nagy Jenőné - Németh Menyhértné - Novákné Cseh Ibolya (1999): Rajz, mintázás, kézimunka. Módszertani kézikönyv. Szolnok. Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel Sorozat, Color Print Kft. 3-120p.
- Nagy Jenőné(1999): Nevetni, Felfedezni, Csodálkozni. ONME Alternatív program a nemzetiségi óvodák számára. OKI, 154.
- Nagy Jenőné (2004): Smejati se, odkrivati, Čuditi se. Alternativni program za vrtce narodnih in etničnih manjšin. Budapest. Kiss Árpád Országos Közoktatási Szolgáltató Intézet. 149 oldal (szlovén)
- Nagy Jenőné (2002): Lachen, Entdecken, Bewundern. Alternatives programm für kindergärten der nationalen und ethnischen minderhaiten. Budapest. Kiss Árpád Országos Közoktatási Szolgáltató Intézet. 157 oldal
- Nagy Jenőné (2002): Smijate, se, pronalaziti i ćuditi se. Alternativni za dječje vrtiće s odgojem za nacionalne i etničke manjine. Kiss Árpád Országos Közoktatási Szolgáltató Intézet. Budapest. 149 oldal (horvát)
- 10. Nagy Jenőné (2002): Smiať sa, objavovať, čudavať sa. Alternatívny program výchovy v materkých školách národných a etnických menšín. Budapest. Kiss Árpád Országos Közoktatási Szolgáltató Intézet, 148 oldal (szlovák)
- Nagy Jenőné (2003): Distracţie, revelaţie, surpriză. Programă alternativă pentru grădiniţele minorităţilor naţionale şi etnice. Budapest. Kiss Árpád Országos Közoktatási Szolgáltató Intézet, 155 oldal (román)
- Nagy Jenőné (2002): Дoжиbљajи kpoз ocmex и otkpиbaњe. Aлtephatиbhи пpoґpam зa зaбabишta koja oбabљajy haџиohaлho ethичko и maњиhcko bacпиtaњe. Budapest. Kiss Árpád Országos Közoktatási Szolgáltató Intézet, 152 oldal (szerb)
- Nagy Jenőné (2000): Óvodatükör. Nevelési programok elemzése, értékelése. Szolnok. Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel Egyesület, 153 p.
- Nagy Jenőné (2002): Only from pure source. Kindergarten education with artistic instruments Optional model program. Budapest, Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel, fordította: Kicsi Csilla Óvodapedagógusok Országos Egyesülete, 50 p.
- Nagy Jenőné (2004 szerk.): A gyermekek alkotóképességének fejlesztése az ének, énekes játék és zenehallgatás módszereivel. Szolnok. ONME Egyesület, 108 p.
- Nagy Jenőné (2006): Gyermektükör.A gyermekek fejlődését, fejlesztését segítő útmutató. Szolnok, ONME Óvodapedagógusok Országos Egyesülete, 151 p
- Nagy Jenőné (2012): Tehetségígéretek gondozásának elmélete és gyakorlata
„Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel” alternatív program szakirányú, pedagógus szakvizsga szakdolgozati címjegyzéke
2006. június 19
Ssz.
|
Névsor
|
Szakdolgozat címe
|
1.
|
Egriné Szőke Ibolya
|
A gyermekek meseszeretetének kialakítása a két hetes meseciklus keretében
|
2.
|
Goráczné Nagy Szilvia
|
Találkozás a műalkotásokkal. Az ovigaléria program hatása az óvodás gyermekek és a felnőttek mindennapi életére
|
3.
|
Héjjáné Eszenyi Gabriella
|
Az „Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel” program újonnan értelmezett zenehallgatási törekvései, s ezek hatása a gyermekre és az óvoda felnőtt közösségére
|
4.
|
Kócsi Sándorné
|
A gyermekek zenei képességfejlesztése mikrocsoportos tanulási formában
|
5.
|
Krupla Erika
|
Találkozások a műalkotásokkal. Az ovi-galéria program hatása az óvodás gyermekek és felnőttek mindennapi életére
|
6.
|
Menyhártné Molnár Éva
|
A zenés, mozgásos percek hatása a gyermekek esztétikus, harmonikus, szép mozgására
|
7.
|
Molnár Erzsébet
|
Óvodánk jeles napjai, ünnepei a művészeti program szellemében
|
8.
|
Molnár Imréné
|
A gyermekek egészséges életmódjának fejlesztése a rajzos projektek felhasználásával
|
9.
|
Molnárné Győrfy Zsuzsa
|
Lokálpatrióta szemlélet kialakítása környezetünk értékeinek felfedeztetésével
|
10.
|
Sápiné Tóth Anna
|
Az óvodánk jeles napjai és ünnepei a programunk szellemében, Az adventi ünnepkör
|
11.
|
Szakácsné Tar Alexandra
|
Az óvodásaink viselkedéskultúrájának fejlesztése a rajzos projektek megerősítésével
|
12.
|
Széll Józsefné
|
Az „Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel” című alternatív program bemutatása szakembereknek
|
13.
|
Tóth Ágnes
|
Az egyéni verstanulás hatása a gyermekek szövegmondására, kifejező képességének fejlődésére
|
14.
|
Török Miklósné
|
A környezet megszerettetése a projektrendszerű mikrocsoportos tanulás megszervezésével
|
15.
|
Ujságh Andrea
|
|
16.
|
Zsigmond Krisztina
|
Nagy Jenőné: Csak tiszta forrásból
„Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel” alternatív program bemutatása szülőknek
|
„Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel” alternatív program elmélete, gyakorlata szakirányú, szakvizsgás képzés szakdolgozati címjegyzéke
Záróvizsga: 2007. június 25.
ssz.
|
Név
|
Szakdolgozat címe
|
1.
|
Baranyiné Tarsoly Erzsébet
|
Tapasztalatra épülő választási lehetőségek biztosítása az alkotáshoz.
|
2.
|
Bohóné Gál Marianna
|
Hogyan tudom érvényesíteni a kodályi irányelveket a zenei nevelésben
|
3.
|
Curávyné Hajnal Lídia
|
A művészeti csoportok szerepe a zene megszerettetésében
|
4.
|
Hajduné Papp Mária
|
Zenés kreatív játékok a komolyzene megszerettetése érdekében
|
5.
|
Haskáné Mészáros Márta
|
Egyéni verstanítás az óvodában
|
6.
|
Ökrösné Baji Katalin
|
Rajzos diagnosztika
|
7.
|
Radován Péterné
|
Ovigaléria szerepe az óvodáskorú gyermekek életében
|
8.
|
Szarvasné Ferenczi Marianna
|
„Zenés, mozgásos percek”
|
9.
|
Tibádné Nagy Zsuzsanna
|
A bátorító nevelés értelmezése programunk szellemében
|
10.
|
Tokai Ferencné
|
Az érzelmi nevelés speciális eszközei a programunkban
|
11.
|
Vargáné Csuma Szilvia
|
Néphagyományok szerepe a gyermekek személyiségének fejlesztésében
|
12.
|
Vighné Pászli Katalin
|
Fedezzük fel környezetünk szépségét
|
„Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel” alternatív program elmélete, gyakorlata szakirányú, szakvizsgás képzés szakdolgozati címjegyzéke
Záróvizsga: 2008. június 17.
ssz.
|
Név
|
Szakdolgozat címe
|
1.
|
Horváthné Pádár Valéria
|
Az óvodai mozgás, mozgásos játékok rendszere az „Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel” című alternatív program szellemében
|
2.
|
Illésné Tóth Szilvia
|
A mesék varázslatos ereje
|
3.
|
Kun Frigyesné
|
Élményekre épülő rajzos alkotó tevékenység az óvodában
|
4.
|
Kurucsóné Csüllög Anikó
|
Új módszerek alkalmazása a gyermekek pozitív erkölcsi tulajdonságainak megerősítésében
|
5.
|
Mihály Zoltán Csabáné
|
Bátorító nevelés elvei az óvodai gyakorlatban
|
6.
|
Sebők Anita
|
Egészségnevelés a program szellemében
|
7.
|
Tóth Károlyné
|
Kodály Zoltán gondolatainak érvényesülése az „Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel” c. alternatív program zenei nevelésének gyakorlatában
|
8.
|
Tóth Viktória
|
Mesélj nekem
|
9.
|
Vavrovicsné Tőke Éva
|
Találkozás a mesével. Kéthetes mesefeldolgozás
|
„Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel” alternatív program elmélete, gyakorlata szakirányú, szakvizsgás képzés szakdolgozati címjegyzéke
Záróvizsga: 2009. június 2.
ssz.
|
Név
|
Szakdolgozat címe
|
1.
|
Csák Csabáné
|
Érzelmi nevelés a gyakorlat szemszögéből
|
2.
|
Dobos Attiláné Kozma Szilvia
|
A pedagógusok élethosszig tartó tanulása az „Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel” alternatív program szellemében
|
3.
|
Halajné Csabák Mónika
|
Óvodám kapcsolatrendszerének fejlesztése a program szellemében
|
4.
|
Kubicsek Zoltán Istvánné
|
Esztétikai érzelmek fejlesztése a rajzolás, mintázás, képzimunka tevékenység segítségével
|
5.
|
Molik Edit
|
Menedzser szemléletű vezetés és szervezeti élet a művészeti óvodámban
|
6.
|
Onuska Jánosné
|
Bátorító nevelés a gyakorlatban
|
7.
|
Szabóné Susa Orsolya
|
Új szellemű mozgásfejlesztés az óvodában
|
8.
|
Szöllösiné Gyüre Gabriella
|
Differenciálás, mozgás, szimbólumrendszer az egészséges életmódra nevelés szolgálatában
|
9.
|
Vadászné Bene Zsuzsanna
|
Kodály Zoltán szellemi örökségének átörökítése a XXI. században
|
„Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel” alternatív program elmélete, gyakorlata szakirányú, szakvizsgás képzés szakdolgozati címjegyzéke
Záróvizsga: 2010. június 15.
ssz.
|
Név
|
Szakdolgozat címe
|
1.
|
Deli Katalin
|
Ismerkedésem az Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel alternatív programmal
|
2.
|
Kovácsné Lipták Katalin
|
Rajz, mintázás, kézimunka tevékenysége a művészeti program szellemében „Mint cseppben a tenger – egy műben is ott a gyermek világa”
|
3.
|
Szegedi Barnabásné
|
Műalkotásokkal való találkozás új lehetőségei a program szellemében
|
4.
|
Szigetiné Kiss Tünde
|
Ötletből soha nem elég – de merjük is használni?
Rajz, mintázás, kézimunka programunk szellemében
|
„Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel” alternatív program szakterületen pedagógus szakvizsgára felkészítő szakirányú továbbképzési szak II. évfolyam szakdolgozati címjegyzéke
Záróvizsga: 2011. június 2.
Ssz.
|
név
|
Szakdolgozat címe
|
-
|
Bajusz Istvánné
|
Ovigaléria, mint egy új lehetőség a gyermekek művészeti nevelésében
|
-
|
Bíró Marianna
|
„ÉPÍTŐ ALKOTÁS – ALKOTÓÉPÍTÉS” az óvodai vizuális tevékenység folyamatában
|
-
|
Lajtos Klára Erzsébet
|
Élővé tenni az agyagot
|
-
|
Tóthné Varga Gyöngyi
|
A kézimunka technikáinak felhasználása intézményemben
|
„Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel” alternatív program pedagógus szakvizsgára felkészítő szakirányú továbbképzési szak
Szakdolgozat címjegyzék
Záróvizsga: 2012. június 5.
Ssz.
|
név
|
Szakdolgozat címe
|
1.
|
Árva Ernőné
|
Megfigyeléseim, módszereim közreadása az óvodai játékeszközökről
|
2.
|
Bajzátné Szenczy Judit
|
Párhuzamos játékterek létrehozása az óvodánkban
A gyermek differenciált fejlesztésének újabb lehetősége
|
3.
|
Csáti Tünde
|
A szerepjáték kialakítatlan helye a művészeti programban
|
4.
|
Győri Mária
|
Nemek arányának eltolódása az óvodai csoportjainkban
|
5.
|
Iván Sándorné
|
Művészeti terek hatása a szabad játéktevékenységre
|
6.
|
Martényi Gáborné
|
A két hetes mesefeldolgozás hatása a szerepjátékra
|
7.
|
Rozsnyai Zsoltné
|
A gyermekek kreativitása a szabad játékban
|
8.
|
Szabóné Sánta Katalin
|
A gyermeki együttműködés fejlesztése programunk játékában
|
9.
|
Vomberg Andrea
|
Alkotó képességfejlesztés képalkotással
|
„Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel” alternatív program szakterületen pedagógus szakvizsgára felkészítő szakirányú továbbképzési szak
Szakdolgozat címjegyzék
Záróvizsga: 2013. június 4.
Ssz.
|
név
|
Szakdolgozat címe
|
1.
|
Baranyainé Jankovics Rita
|
A pedagógiai programunk tanulásfelfogása, hogyan biztosítja a gyerekek intellektuális érzelmeinek gazdagítását?
|
2.
|
Felföldyné Lévai Mária
|
A mese, mint erkölcsi – szociális érzelmek tárháza
|
3.
|
Majorné Győri Ivett
|
Erkölcsi és szociális érzelmek fejlesztése a bátorító nevelés segítségével
|
4.
|
Molnárné Győri Erika
|
Ének, énekes játék, zenehallgatás esztétikai érzelmekre ható ereje
|
5.
|
Novákné Orosz Zsuzsanna
|
Erkölcsi-szociális érzelem, mint magasabb rendű érzelem kibontakoztatása az óvodai nevelésünkben – Erkölcsi szokások, erkölcsi tulajdonságok, erkölcsi ítéletek, hazafias érzelmek megerősítése
|
6.
|
Polonkai Bernadett
|
Az óvodás gyermek intellektuális érzelmeinek kibontakoztatása a környezeti nevelés segítségével
|
7.
|
Sós Ágnes
|
A gyermekek öndefiníciós képességének fejlesztése egy három éves projekt keretén belül – „Ilyen vagyok” projekt bemutatása és annak hatása a személyiségfejlődésre
|
8.
|
Ujházi Gáborné
|
Esztétikai érzelem interiorizálása a gyermekben a programunk szellemében
|
|